Anul acesta cei din print au patru sanse de promovare si reinventare

„Industria printului se afla intr-un moment de cotitura, provocarea careia companiile specializate vor trebui sa-i faca fata fiind nu neaparat supravietuirea, ci gasirea de solutii novatoare. Evident, va fi eminamente necesara si o promovare eficienta”

Dupa ce a cunoscut o perioada de glorie in anii ’90, printul a devenit competitor in raport cu o concurenta impusa din scurt de forma de comunicare electronica. Ultima venea cu doua mari atuuri: interactiune mai rapida si costuri reduse. Recesiunea economica si evolutia online au devenit, asadar, elementele in fata carora companiile specializate au fost nevoite sa puna la bataie resurse umane, infrastructura si mai ales, o strategie de promovare mai puternica. Gura de aer resimtita de companii cu prilejul evenimentelor de profil derulate in 2009 lanseaza provocari noi in industria organizarii de evenimente si in acest an, potrivit site-ului Promoafaceri.

2010 aduce patru mari oportunitati pentru firmele specializate care vor trebui sa prezinte inovatii, solutii de marketing si idei. Astfel, jucatorii de pe piata trebuie sa demonstreze ca, in conditiile in care milioane de reviste si ziare, carti si brosuri alimenteaza zilnic visurile sau nevoia de informatie a oamenilor, tiparul ramane principalul canal utilizat in publicitate pentru promovarea si prezentarea produselor sau serviciilor.

Prima oportunitate pentru companiile care activeaza in domeniul media, print si publishing va fi vizita la IPEX, unul dintre cele mai importante evenimente ale anului 2010. Invitatia este lansata de Euroexpo Trade Fairs in parteneriat cu Asociatia Tipografilor „Transilvania” (ATT) si Print Magazin, informeaza site-ul Promoafaceri.

Cei dornici sa participe la IPEX vor avea ocazia sa vada si sa compare produsele si serviciile a peste 1000 de furnizori din peste 40 de tari, vor avea acces la cele mai noi tehnologii, vor descoperi noi oportunitati de business, se vor intalni si vor interactiona cu potentiali furnizori, clienti si parteneri din intreaga lume. In plus, participantii vor putea asista la demonstratii live ale echipamentelor in functiune, vor putea vizita o mare tipografie si vor putea beneficia de sfaturile si experienta specialistilor in domeniu.

Pentru ca deplasarea sa fie cat mai placuta sunt oferite facilitati speciale de cazare si transport. Pentru o suma pornind de la 845 de euro sunt asigurate transportul cu avionul Bucuresti – Londra si retur, patru nopti de cazare cu mic dejun la un hotel de patru stele, transport cu autocarul la tipografie, acces gratuit la IPEX, vouchere cu 60% discount la participarea in cadrul IPEX Party si la intrarea in International Visitors Lounge, precum si asistenta turistica pe intreaga perioada.

Jumatatea lunii septembrie va fi marcata de debutul expozitiei „PRO Grafic. More than print”, organizata la complexul Romaero Baneasa din Bucuresti. Timp de cinci zile, intre 15 si 19 septembrie, companiile poligrafice isi vor putea prezenta serviciile. Directorul general al expozitiei, Elena Raducanu, a explicat, intr-un interviu pentru revista ProRaster, ca in 2009 a remarcat o ruptura intre dorintele companiilor si ceea ce li s-a oferit in materie de canale media, incluzand si expozitiile cu profil grafic. In acest context a fost conceput proiectul expozitional din 2010. Organizatorii doresc ca expozitia „PRO grafic. More than print” sa reprezinte pentru toti cei implicati in industria poligrafica o completare la ce li s-a oferit pana in prezent la nivel de comunicare si de relationare business-to-business, scrie site-ul Promoafaceri.

A doua jumatate a lunii septembrie va aduce noi oportunitati pentru companiile specializate din industria printului. In perioada 22 – 25 septembrie, Euroexpo Trade Fairs va organiza, la Romexpo – Bucuresti, Digital PRINT&SIGN 2010, un targ avangardist, inovator, futurist, care va incerca sa ofere solutii si tehnologii complete de comunicare vizuala pentru viitor. Pavilionul central al Romexpo va deveni un spatiu SF, in care demonstratiile multimedia, proiectiile, hologramele si aplicatiile personalizate in functie de gustul fiecarui client vor fi la ordinea zilei. Vizitatorii vor avea ocazia sa observe live posibilitatile nelimitate in domeniul comunicarii vizuale, pe care le ofera tehnologia de ultim moment, sa gaseasca solutii viabile pentru afacerea lor, sa se… reinventeze, promit organizatorii.

Cum excelenta trebuie rasplatita in orice domeniu, nici cel al printului nu se va dezminti, in acest context fiind organizat Print Gloss Awards 2010 (PGA 2010). Evenimentul se desfasoara ca un concurs de lucrari tipografice la nivel national realizate in perioada 1 noiembrie 2009 – 30 august 2010. Seara decernarii premiilor PGA va deveni evenimentul anului pentru intreaga industrie tipografica din Romania, potrivit site-ului Promoafaceri.

Doar o singura data pe an, la Gala decernarii premiilor Print Gloss, care va avea loc in octombrie, vor fi alaturi, in aceeasi sala, reprezentantii tipografiilor, ai agentiilor de publicitate, ai furnizorilor de echipamente si consumabile tipografice, ai furnizorilor de hartie, ai firmelor de plastifiere si lacuire. Construit pe ideea promovarii tiparului insusi, proiectul PGA este o campanie care va scoate la lumina ce este mai bun in industria de print. In al doilea rand, evenimentul ii va aduce in lumina reflectoarelor pe cei care privesc responsabilitatile din tipografie cu multa seriozitate.

La PGA 2010 pot inscrie lucrari companiile care au ca profil de activitate urmatoarele: tipografii offset plan sau rotativ, agentii de publicitate, tipar digital, agentii de creatie grafica, agentii de DTP, edituri, tipografii de ambalaje sau etichete in rola pe hartie, firme de finisare tipografica. La concursul PGA 2010 vor fi acceptate lucrarile care sunt executate in Romania, in decursul unui an pana la data inscrierii, care nu contin texte sau imagini obscene, calomnioase, rasiste sau discriminatorii si care se regasesc in lista de categorii a concursului. PGA 2010 este un concurs organizat de Werschulz Publicatii Specializate SRL.

Anul 2010 ofera asadar, oportunitati diverse de promovare pentru companiile specializate din industria printului. Fiecare are sansa de a demonstra ca munca, inovatia, tenacitatea si munca in echipa sunt elementele fara de care succesul nu poate fi conceput indiferent de variatiile indicatorilor economici

Sursa: Promoafaceri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: