37% din utilizatorii de Internet sunt influentati de publicitatea online fara sa dea click

„37% din utilizatorii de Internet sunt influentati de publicitatea online fara sa dea click, Internetul amplificand intentiile de cumparare in mixul de media, rezulta dintr-un studiu realizat de IAB Romania si eResearch Corp.”

Studiul, realizat in perioada iunie-iulie 2010, arata ca publicitatea online are efecte dincolo de actiunea directa si imediata a utilizatorului (click), ca aceste comportamente amplifica intentia de cumparare, ca Internetul amplifica intentia de cumparare a celor care il folosesc pentru a completa informatiile primite din alte medii, potrivit Dailybusiness.

Utilizatorii de Internet sondati sunt influentati de publicitatea online si in alte moduri decat pentru a da click. Astfel, in urma vizionarii unei reclame online, 37% dintre ei se informeaza in vederea cumpararii iar 29,9% raspandesc mai departe mesaje legate de brand, produs sau serviciu, 15% din respondenti declara ca au cumparat produsul advertizat in urma vizionarii unei reclame online . Cei care cauta ulterior mai multe informatii online l-au cumparat in proportie de 28,7%, cifra comparabila cu proportia celor care l-au cumparat in urma unui click pe banner (30%).

72% din utilizatorii sondati completeaza cu ajutorul Internetului informatiile despre branduri, produse sau servicii primite din alte medii si au o intentie mult mai puternica de a achizitiona produsul(37,6% au raspuns ca au cumparat produse in urma cautarii pe internet, ca urmare a unei informari din alte medii).

Probabilitatea de a cumpara un produs dupa ce s-au informat suplimentar prin intermediul internetului creste pentru cei care au cautat ce spun bloggerii despre produs/companie(45,4%) si in cazul celor care au cautat pe forumuri sau retele sociale mai multe informatii despre produs(44,2%), scrie Dailybusiness.

Intrebati daca dau click pe reclama pe care si-au amintit-o cel mai bine, 31% au raspuns „Da, pentru a urma link-ul”, in timp ce un procent apropiat, 26%, au raspuns „Da, pentru a inchide reclama”. In acelasi timp, reclamele catalogate ca „sacaitoare” au obtinut cele mai mici punctaje la fiecare din efectele publicitatii online analizate in studiu.

„Proportia utilizatorilor care fac alte actiuni fara sa dea click este, conform studiului, aproape egala cu a celor care dau click pe banner, ceea ce arata ca aceste efecte nu pot fi ignorate”, a declarat Ionut Oprea, director executiv IAB Romania.

„Internetul este de departe mediul de comunicare cel mai legat de decizia de cumparare si de cautarea de informatii in vederea cumpararii. Modul in care insa companiile pun la dispozitie informatii despre produsele lor determina reactii diferite. Studiul demonstreaza ca actiunile excesive si intruzive sunt cele mai lipsite de eficienta si cele mai deranjante pentru consumatori”, a spus la randul sau Sorel Radu, Managing Partner eResearch Corp, scrie Dailybusiness.

IAB Romania si eResearch Corp au derulat studiul pe 52 de site-uri ale companiilor membre IAB Romania care au participat la studiu, esantionul rezultat fiind de 10.647 persoane. Esantionul a fost aleator iar datele nu au fost ponderate.

Sursa: Dailybusiness

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: