Criza duce la insolventa in piata de promotionale

„Giancarlo Di Salvatore – Director General si actionar unic ITALIAN EXPRESS SRL, companie care activeaza in productia si importul de obiecte promotionale si serii de carti ilustrate.”

Infiintata in 1993, Italian Express are o echipa de 18 angajati si a inregistrat in 2009 o cifra de afaceri de aproaximativ 4 Milioane EUR (17.601.506 lei) iar in primele 8 luni ale anului 2010 o cifra de afaceri de aproximativ 4,5 Milioane EUR (20.735.092 lei, in perioada 01.01.2010 – 31.08.2010), scrie Adplayers.

„Am avut norocul sa provin dintr-o tara evoluata din punct de vedere economic. Venind in Romania, chiar daca am avut handicapul de a fi un strain, experienta dobandita de-a lungul multor ani de activitate comerciala, m-a ajutat sa judec o piata noua si relativ libera.

Am vazut aceasta piata crescand, am vazut afacerile mele din Romania crescand cu ajutorul unor obiecte promotionale care nu se gaseau la alte companii. In 1993 cand am infiintat firma, concurenta nici nu prea exista. Am asistat la felul naiv in care primii clienti priveau cu surpindere la primele articole din piele, lucrate manual, in maniera traditionala, pe care le-am importat. Pot spune chiar ca nu suntem asa marunti in domeniul cadourilor de afaceri, scrie Adplayers.

Ulterior au urmat si pentru mine primele “deziluzii comerciale”, primii bani neincasati, marea majoritate a problemelor fiind din cauza lipsei de experienta a clientilor mei, agentii mici, fara pretentii de crestere, cu cheltuieli mici, dar si cu o mare lipsa de profesionalism. Ca manager mi-am spus mereu: “trebuie sa ai rabdare, nu poate merge totul ca pe roate, va fi mai bine cu urmatorul client nou…”

Apoi, ca in mai toate situatiile, a aparut schimbarea. De data aceasta am fost noi cei luati prin surprindere. Materialele veneau de peste tot. Clientii nostri, firme mari si mici care luau marfa de la noi, acum importau singuri… apoi, se laudau ei, chiar produceau singuri…

Sigur, poate era normal, poate era corect. Totul evolueaza, totul se schimba dar minciuna are picioare scurte si adevarul iese intotdeauna la suprafata. Noi nu ne-am laudat. Am spus ca produceam in alta tara si apoi importam in Romania aceleasi articole, lucru care nu s-a schimbat din 1993 nici pana in ziua de azi. Nu ne este rusine sa spunem ca importam inclusiv cantitati aproape nesemnificative din tari cunoscute cu produse ieftine, pentru ca o facem numai daca este absolut necesar, scrie Adplayers.

Dintre toate transformarile la care am asistat in ultimii ani, cele mai importante schimbari au avut loc cu clientii nostri. pentru a tine pasul, unii dintre jucatorii de pe piata promotionalelor au depasit, din pacate, limita. Au creat obstacole, s-au modificat genetic. Asa au aparut monstri “sacri” pe piata romaneasca –  ii vedem la expozitii cu standuri gigant, par multinationale Made in Romania, insa uneori isi construiesc sedii indatorandu-se enorm …. la mine, la furnizor. Au masini achizitionate in leasing, faceau excese peste excese, iar la mine au ordine de plata neachitate de luni de zile si amanari la plati de la un an la altul. Dar cel mai nefericit lucru este ca au omorat piata cu preturi, apeland la produsele importate de noi, pe banii nostri.

Multi dintre jucatori nu au mai respectat regulile: eu import – tu vinzi – el personalizeaza…si suntem toti fericiti. Astazi piata tuturor posibilitatilor unde s-a depasit aceasta limita, si fiecare a facut ce-a vrut cu banii furnizorilor. Apoi a venit, firesc, intrebarea: “Și acum ce facem? Incepem sa cumparam si sa nu platim?”. “Da, buna idee. Se stabileste o legatura comerciala de inalta calitate. Intre noi, cei mari din piata promotionalelor, se poate”.

Astfel a inceput “profesionalismul”… lipsei de plati. Situatia sta cam asa: “eu, client, cumpar in primul an putin, dar platesc, in al doilea an cumpar mai mult si platesc, apoi castig increderea furnizorului : “eu sunt X de la firma BB, sunt leader pe zona aceea si iti platesc cu niste bilete la ordin la o anumita scadenta, de ce nu?

Ok, intre noi se poate, cum sa n-ai incredere in cineva asa de mare ca mine?!”  Iar eu raspundeam “Sigur, ok”, dar mai apoi… clientul imi spunea: “Știi, trebuie sa aman niste bilete la ordin, sunt prea multe, cativa dintre clienti nu mi-au platit, amanam”… “Ok, se poate, spuneam eu, te ajut, suntem colegi”. Apoi venea primul bilet la ordin refuzat… Și prima explicatie: “Știi, banca… s-a facut pe undeva o greseala, incercam cu al doilea.”

La al doilea se intampla acelasi lucru, clientul incepea sa nu mai raspunda  la telefon si nici la e-mail-uri, ceva nu era in regula… apoi nu se prezenta  la intalnirile stabilite la sediul sau… si cand ma gandesc ca eram la o  distanta de 400 de kilometri, nu era chiar dupa colt. In cele din urma, clientul meu spunea: “Știi, nu merge  treaba, trebuie sa schimbam toate biletele la ordin scadente cu altele, la alta banca…” Noi iar am spus: “Ok, se poate.”

Intre timp au mai trecut 5 luni. Primeam alte bilete la ordin… scadente pana la sfarsitul lui 2011. Era ca si cum as fi vandut marfa importata cu plata la 60 de zile, iar acum am ajuns sa fac leasing… cu propria marfa. Spuneam “Ok, se poate face”, eram nevoit sa accept, altfel nu se putea, cand esti prins in colivie nu mai poti scapa. Dar ma asteptam macar ca acel client sa ne ofere respectul de a raspunde la e-mail-uri sau la telefon, de a se intalni cu cel care i-a creditat cu marfa de zeci de mii de euro, intalnire pe care a tot amanat-o, si n-a avut loc nici astazi.

M-a deranjat faptul ca vorbeam mereu prin persoane  interpuse cu acest client, m-a deranjat lipsa de respect uman, banii mei sunt la el, iar de curand si-a cerut insolventa la tribunal, asa ca am mari sanse sa ma intalnesc doar la masa credala, doar cu executorii lui.

Ei bine, clientul importator, maestrul inselaciunii, are si nume. Este o companie care se numeste X Advertising din Targu Mures, care in ultima vreme de cand si-a declarat procedura de insolventa poarta numele de X Promo. Este probabil modul in care isi poate ascunde capul si propriul nume in „nisipuri”.

Biletele la ordin refuzate sunt nenumarate, suma este relevanta si ar putea duce in criza orice firma din domeniu. In tot acest timp, managerul companiei nu a avut nici macar curajul, ca sa nu spun respectul de a sta fata in fata cu cei care i-au fost furnizori de marfa de aproape o suta de mii de euro de ani buni. Se ascunde tot timpul in spatele secretarei, al fratelui, al altor angajati. In viata se invata mereu.

Sursa: Adplayers

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: